reklama

Sila objatia

Aký je Váš vzťah k objímaniu, čo pre Vás znamená objatie? Že je to hlúpa otázka? Možno na prvý pohľad, možno ste nad tým nikdy nepremýšľali. Tak to skúste! Beriete ho ako samozrejmú vec, alebo Vám niekedy zachránilo život?! Môže mať rôzne príchute a vône, záleží od okolností. Samozrejme, najlepšie chutí objatie od milovaného partnera. Keď sa schúlime v jeho náručí (alebo on v našom) a všetko ostatné je nám vtedy ukradnuté. Vnímame iba teplo a vôňu toho druhého, toho, čo nás má tak rád a je tu vždy pre nás. Niekedy nás objíma len preto, že je mu s nami dobre, že skrátka musí uzavrieť tú energiu do jedného okruhu, aby dve polovičky splynuli. Niekedy to urobí inštinktívne, počas spánku alebo prebúdzania sa k nám pritúli a my vieme, že všetko je tak, ako má byť. Sú chvíle, keď nám svojim objatím dáva silu, nádej i vieru, že zas bude lepšie. Všetky problémy sveta i naše sa vtedy stávajú malinkými, ba priam nepodstatnými. Ani tie najintímnejšie chvíľky si nedokážeme predstaviť bez objatia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Nie vždy nám objatie musí byť príjemné, nie od každého. Niektorí ľudia sa domnievajú, že sa k nám takto dostanú bližšie. Chcú nám vyjadriť určitú blízkosť a získať našu priazeň, hoci o to nestojíme. Bŕŕŕŕ, asi to poznáte, môže to byť veľmi nepríjemné. Akoby sme mali v náručí človeka s leprou, či otep pichľavej slamy. Také umelé objatie posunie toho človeka od nás ešte ďalej... Pri objatí je základným predpokladom záujem obidvoch strán. Keď chce len jedna, dielo sa nemôže podariť. Dokonca nie vždy máme chuť objať partnera, keď je niečo medzi nami nedoriešené. Vtedy ho odmietame a bolí to rovnako. Či odmietame, alebo sme odmietaní.Dlho som si nevedela zvyknúť na objatie od kamarátky. Nebola som na to zvyknutá. Ženy sa vždy navzájom objímali len v amerických filmoch a mne to bolo cudzie. Možno aj preto lebo odkedy som vyrástla z detských liet a rodičia sa mi trochu vzdialili, už ani doma sme sa neobjímali (asi mi to dodnes chýba). Navyše, objatie od ženy mi vďaka vplyvom okolia a neviem ešte čoho trochu zaváňalo homosexualitou. Áno, je to smiešne, ale tá konzervatívna dedinská výchova robí svoje. Časom som si trochu zvykla, mám dve kamarátky, s ktorými sa objímam.Keď som mala nedávno pár takých nepekných dní, priam depresívnych (no veď nie je každý deň nedeľa), akosi automaticky ku mne prichádzali od ľudí pozitívne impulzy. Úsmevy, slniečka, pekné slová. Na diaľku ma objal jeden priateľ a spomenul čosi o sile objatia. Nie tak silno, ako „naživo“, ale fungovalo to. Od toho sú priatelia, aby nás podržali a objali, keď to potrebujeme. Dôležité je však správne to pochopiť, aby sme si to nevysvetľovali inak.Často objímam svoje deti. Vedia, že ich milujem a nielen z toho, že sa o nich starám. Spôsobov, ako prejaviť lásku, je mnoho. Ale také objatie, to je láska vo fajnovom balení. Doslova nás nabíja. Zvlášť môj Kubo si na to potrpí. A keď som nervózna, hnevám sa naňho a zvyšujem hlas, vtedy zvlášť nástojí na objatí. Chvíľu ho odmietam, potom pristanem a vzápätí sa roztápa všetka nervozita. S prichádzajúcim úsmevom si uvedomujem, čo je v živote naozaj dôležité. A ešte jedna vec na záver. Ako vo všetkom, aj v tomto smere by mala byť zachovaná rovnováha. Medzi prijímaním a dávaním. Dostal si, bolo Ti dopriate? Odovzdaj to ďalej, praj, rozdávaj. Objímaj.

Eva Vlková

Eva Vlková

Bloger 
  • Počet článkov:  74
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rada sa usmievam na svet. Stojí to za to. Zoznam autorových rubrík:  Moje malé príbehyPoéziaZamyslenieNezaradenéŠportNa cestáchKlub zdraviaSúkromnéOsobnosti

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu