reklama

Autosalón trochu inak I.

V prvom rade musím povedať, že hoci som už celé roky pravidelným aktívnym účastníkom výstavy Autosalón, pracujem v inej branži, ako sú automobily. Motorizmus nepatrí ani k mojím koníčkom, hoci ako dlhoročná vodička viem oceniť komfort jazdy. Ale priznám sa, že keď si na výstave pozerám autá, zaujíma ma skôr design, než úžitkové vlastnosti. Takže nechcem teraz písať o modeloch a technike, ale o inom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Možno ste si všimli, že tento rok k tradičnej výstave Autosalón – Autoservis – Motocykel pribudli aj menšie výstavy: Rybárstvo, Relax, Voľný čas. Zdá sa to trochu nelogické, či minimálne netradičné, aj keď pri troche snahy nájdeme spojitosť. Tá sa napokon dá vždy nájsť. Ja ale chcem pomenovať príčinu tohoto javu. Tu si dovolím parafrázovať príslovie: „Ak nejde Mohamed k hore, ide hora k Mohamedovi“, na: „Ak nejdú návštevníci (spotrebitelia) na našu výstavu, ideme my za nimi na výstavu, na ktorú prídu v hojnom počte“. Aspoň si myslím, že je to tak, pretože ak Coneco alebo Autosalón sa nemôže sťažovať na nezáujem, u iných ponúkaných segmentov je to iné. Viem to z vlastnej skúsenosti. Naša firma je výrobcom bicyklov a radi by sme oslovili koncového zákazníka prezentáciou na výstave. Na kvalitnej, silnej, športovej výstave, ktorá pritiahne masy športových fanúšikov. Pre tento účel je totiž pre nás dôležitá návštevnosť, aby bol zaručený efekt nášho snaženia. S úspechom a spokojnosťou každoročne vystavujeme v susednej ČR. Na Slovensku je, žiaľ, situácia vo výstavníctve v športovej oblasti dosť biedna. V minulých rokoch sme absolvovali výstavu Šport línia v Banskej Bystrici a Šport Expo v Bratislave. Ako som už spomenula, návštevnosť je dôležitá, preto pre nás výstavy malého formátu nie sú zaujímavé. Slovenského spotrebiteľa jednoducho táto téma až tak veľmi neoslovuje. A tak neskôr, z vyššie uvedených dôvodov, sa bratislavská športová výstava pod názvom Cykloshow spojila s Autosalónom, aby využila silu návštevnosti tohoto zabehnutého a pre ľudí zaujímavého formátu. Úmysel bol dobrý, ale opäť to nevyšlo. Vystavovatelia nejako stratili záujem o účasť a ja musím len smutne konštatovať, že ani tento rok sa výstavu Cykloshow nepodarilo rozbehnúť. Dnes jej názov nenájdete v žiadnej oficiálnej reklame, pozvánke, správe. Niet divu, naša značka je jediná, ktorá na výstave prezentuje tento sortiment. Naopak, pre úplnosť musím dodať, že v druhej línii bola organizovaná v januári výstava Šport, spojená s ďalšími výstavami. Nemám k dispozícii čísla návštevnosti, ale zrejme to tiež nebolo najideálnejšie riešenie. Pretože z kuloárnych informácií viem, že sa zase do budúcnosti uvažuje o pokuse zorganizovať jednu športovú výstavu popri Autosalóne...Neviem, ako to dopadne, ako to bude o rok. Zostáva dúfať, že sa konečne podarí aj na Slovensku uviesť do života aspoň jednu peknú športovú výstavu na dobrej úrovni, ktorá bude zaujímavá pre ľudí. Sila Autosalónu by mohla byť základnou devízou úspechu. Veď v tomto jubilejnom, 15. ročníku výstavy Autosalón, majú organizátori ambície prekonať rekord v návštevnosti. Vlani to bolo veľmi pekné číslo 203000. Rada si počkám pár dní na výsledok.

Eva Vlková

Eva Vlková

Bloger 
  • Počet článkov:  74
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rada sa usmievam na svet. Stojí to za to. Zoznam autorových rubrík:  Moje malé príbehyPoéziaZamyslenieNezaradenéŠportNa cestáchKlub zdraviaSúkromnéOsobnosti

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu