reklama

Deň, ktorý mal zmysel

Už dávno viem, že každý jeden deň má zmysel. Či sa nám javí ako dobrý, alebo ako zlý. Či ho strávime niekde na výlete, na pláži, v práci, so svojou rodinou, láskou. Alebo sa nám zdá, že je to ten nejhorší deň nášho života. V globále je to úplne jedno, pretože každý z našich dní nám niečo dáva. Radosť, či smútok, úspech, či pád. A to všetko k životu potrebujeme. Aby sme sa posúvali ďalej. Každá z tých lekcií je pre nás dôležitá, hoci si to mnohokrát ani neuvedomujeme. Alebo nám to príde až po rokoch...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)

V poslednom čase toho mám akosi priveľa. Stále sa mi zdá, že nestíham, že som s časom pozadu... a pritom všetko je dôležité. V túto sobotu akoby sa čas zrazu zastavil. Zorganizovali sme „brigádu“ u našich starkých, teda u našich rodičov. Čakala nás reorganizácia spálne. Pár týždňov predtým som musela pripraviť terén. V praxi to znamená psychicky pripraviť našich starkých na sťahovanie nábytku, maľovanie a hlavne ich presvedčiť, aby sa vzdali starého preležaného gauča a prijali nové postele. Svoju úlohu som zvládla v pohode, veď preto ma rodina vždy v podobných prípadoch na takýto problém nasadí. Bráškovia sa postarali o potrebný materiál a v deň D sa teda mohlo začať. Nemuseli sme sa ponúkať, každý si našiel svoje miesto. Chlapi maľovali izbu a sťahovali nábytok, my baby sme upratovali a varili. A naši starkí, tí sa len čudovali, ako to rýchlo ide. A chodili obzerať... dokonca aj otec, ktorému to trvá veľmi dlho, kým sa premiestni z jednej miestnosti do druhej...Poviete si, veď je to normálne. Každý pomáha svojim rodičom. Toľko, koľko je treba. No veď hej, je to fajn pocit a nie je to nič na chválenie, robíme to z iného dôvodu. Ale keď už sú Vaši rodičia ako malé deti, vymieňate si úlohy. A s tým sa musia vyrovnať obidve strany. Neznamená to len vysvetliť im, prečo potrebujú nové postele. Musíte vytriediť a vyhádzať veci v skriniach, vymeniť postelnú bielizeň a uteráky v kúpelni. Dobrosrdečne nadiktovať mame, že musí používať nové utierky, lebo tie staré už sú zrelé na vyhodenie... no v prvom rade to všetko nájsť, lebo starkí už dávno nevedia, že nejaké nové utierky a uteráky vôbec majú. A mnohé iné veci. Veľmi intímne, že o nich ani nechcem písať. V každom prípade je to veľká zmena. Zásah do toho najintímnejšieho súkromia. Dotýkať sa ľudskej dôstojnosti, zvlášť u starého človeka, to chce veľa veľa úcty a lásky. Aby ste niečo nenarušili, neublížili, neponížili. Keď sa rodič stáva dieťaťom a Vy ste teraz tí dospelí, je to niečo celkom iné. Doteraz nepoznané. Najskôr Vás to zaskočí a potom si rýchlo zvyknete, lebo Vám nič iné nezostáva... Zvláštny pocit ma ovládol, keď som prvýkrát kúpala moju mamu a môjho ťažko sa pohybujúceho otca. Bála som sa, že to nezvládnem. Ale niektoré veci skrátka prídu úplne prirodzene. V očiach slzy a pri srdiečku teplo. Naši neboli práve ideálni rodičia. Ale na to už dávno nemyslím. V tej chvíli som k nim cítila len veľkú lásku, ktorá sa ešte znásobovala tou nemohúcnosťou.A tak naši starkí prvýkrát spali na novej posteli, vo vynovenej spálni s plávačkou. Spokojní ako dve batoľatá. Unavení z tej kúpacej procedúry a vytešení z pozornosti svojich detí.Po ceste domov som bola ticho. Sledovala som z auta mesiac na oblohe a rozjímala. Nad dôležitosťou niektorých vecí v živote. Tento deň bol naozaj zmysluplný. Aj keď tých emócií bolo akosi priveľa na spracovanie. Láska, súcit, bolesť, spokojnosť, predsavzatia, sebareflexie, dokonca humor. V každom prípade ďakujem za ďalšiu životnú skúsenosť, ktorej sa mi dostalo.

Eva Vlková

Eva Vlková

Bloger 
  • Počet článkov:  74
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rada sa usmievam na svet. Stojí to za to. Zoznam autorových rubrík:  Moje malé príbehyPoéziaZamyslenieNezaradenéŠportNa cestáchKlub zdraviaSúkromnéOsobnosti

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu