reklama

Smútok, nešťastie i závisť nechodia po horách, ale po ľuďoch

Môj brat je celkom šikovný podnikateľ. Teda, aj tí ďalší dvaja sú, ale tomuto sa darí najlepšie. Často býva objektom ľudskej závisti. Niežeby mu z vrecák trčali milióny a on nevedel, akú jachtu si má tento rok kúpiť. Dajme tomu, že sa iba slušne postaral o svoju rodinku. Niečo už vybudoval, niečo pochodil a niečo si aj dopraje. Aj keď na dedinské pomery je to možno príliš.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

Čo má, získal poctivo a rozhodne nemôže zaspať na vavrínoch. Nuž, jazdí na peknom aute a ďalšie majú v rodine. Ja nemám žiadne. Chodí na zahraničné dovolenky a ja som veru len raz v živote videla more. Manželke daroval k okrúhlemu sviatku nádherné šperky a kuchynský robot, vari ten najdrahší z najdrahších. Ja mám len starý mixér a nemám ani partnera, ktorý by mi ružičku kúpil. Napriek tomu mu nezávidím ani kľučku na dverách. Neveríte?Závisť je jedno z našich bremien. Narodí sa s ním snáď každý. Je len na nás, kedy ho zabalíme do balíka a zahodíme do kontajnera, alebo balík pustíme dolu vodou. Možno vrodeným pudom sebazáchovy a večným bojom o prežitie sa stále s tými ostatnými o niečo naťahujeme a stále závidíme. Asi záleží od vplyvu rodiny, okolia a našej vôle, ako a kedy sa so závisťou dokážeme vysporiadať. Niektorí ľudia na to neprídu nikdy. Hovorí sa o nich, že závidia aj nos medzi očami. Ja ešte dodávam, že závidia človeku aj to, čo nemá. Ale teoreticky by mohol mať. Tiež som prechádzala v živote rôznymi etapami. Postupne som sa zbavila závisti. Ako inak, lekciami, ktoré mi život štedro poskytol a ktoré som odpozorovala aj u iných. A na ktoré sa tak rada teraz odvolávam. Začala som ľuďom priať. Zo začiatku som im hovorila asi toto: „Jéj, to Ti závidím. V dobrom, samozrejme.“ Dnes už som zase o kúsok ďalej. To slovo úplne vypúšťam zo svojho slovníka. Využijem každú situáciu, aby som mohla povedať: „Mám z toho radosť. Doprajem Ti to!“Dnes už viem, že ak má človek peniaze, chýba mu možno zdravie. Ak má zdravie, možno mu chýba láska. Ak má lásku, možno nemá deti. A tak ďalej. Nikdy nemôžeme vedieť, či by človek nevymenil to, čo má, za niečo úplne iné.Môj brat, aj s celou svojou rodinou, by určite zamenil všetky svoje peniaze, úspech a celý majetok za život svojej osemročnej Lucky, ktorá im odišla po krátkom boji s rakovinou. Dávno predtým, než začal podnikať. Hádam aj svoj život by za ňu vymenil... Je to už dvadsať rokov, ale vždy si spomeniem na malú princeznú s nádhernými modrými očami. Vždy, keď iní závidia, ja nezávidím. Myslím na ich pravidelné návštevy na cintoríne...

Eva Vlková

Eva Vlková

Bloger 
  • Počet článkov:  74
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rada sa usmievam na svet. Stojí to za to. Zoznam autorových rubrík:  Moje malé príbehyPoéziaZamyslenieNezaradenéŠportNa cestáchKlub zdraviaSúkromnéOsobnosti

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu